Det finns bara ett paradise på östersjön...

Birka Paradise

Det va alltså dags för en tripp med flickorna, Mamma1 Mamma2 och Mamma3!

Jag va mest städad - Eller kanske lite bakis!?

Kanske inte va 100% laddad för PARTY! Men Maria festa loss för oss alla.

Det börjar med att Maria i panik upptäcker att hon tagit fel resväska då hon ser en BH som inte alls stämde in med hennes st!

Maria ser sig omkring och skriker att hon har fel väska. Hon blickar bort mot bussen och ser en annan lite panikslagen dam med FEL väska! Maria springer dit, fortfarande lite hysteriskt! Dom byter väska medans jag och Anna skrattar GOTT!

1-0 till Maria

Väl på båten, med rätta väskor och glatt humör, börjar vi kvällen med att testa "baren" för att sen dra upp ( Ner, som Maria skulle sagt) till hytten för att lämna väskor och dyligt!

Nästa: tax free för att ha någor drivckbart att förtära - vi hade ju tillomed kylskåp


Av någon konstigt andledning blir vi kvar i hytten  till sent och har någon slags egen fest!? Hytthäng som vi skulle kalla det.

Maria sätter igång med sin enmans-show

ALVEDOOOON o CITODOOOOON  Maria sjunger och dansar och står verkligen för underhållningen!

Filmbevis finns

2-0 till Maria


Det har nu börjat spåra och Maria har fått tuttar och Bh på hjärnan och det är dags att bege sig ut på the dancefloor och lämna hytten.

Förra gången va det kebab dansen och tip tap som stog högst på party moves.

Nu använde vi oss mer av teckenspråk!?

Man måste uppleva det för att förstå vad vi menar - Blir inte lika roligt om jag skulle försöka förklara skriftligt

TRUST ME


Vi går med damerna på styrdans och jag väljer att inte beträda dansgolvet utan jag barhänger mer. Det är nu jag blir "fast" med rosmannen.

En ros och det bjuds på champis, Anna blir lite bitter och undrar vad hon gjort eller vad det är för fel på henne!? Eftersom hon inte fick nå champis. Hon drar den sammanfattningen att det måste vara brillornas fel!

Men sörj inte Anna du fick ju ÖL-Korv och ros!


TACKAR för roserna och champisen - Men det blev lite för MYCKET.


Jag och Anna rymmer till hytten, det tackar jag för.

Räksmörgås står på tur. Lite av en tradition! Och jag har fått hörat ett antal gånger att jag åt min räksmörgås från bordet sist! Det mina vänner gjorde jag inte nu.

Det är tid för att sova, så trion trippar iväg till hytten. Man kan säga att Maria hade en liten efterfest.

Mamma ska sätta på sig pyjamasen och Maria utbrister

- NÄMEN sitter du bara i tuttsingarna (och detta med en rätt slirig och med bara en sån röst som Maria har)

Kunde vi inget annat än skratta........

3-0 till Maria

Jag hade ju lovat att sjunga vakna lilla katt - Och det gjorde jag bra


Ja det blev varken skattjakt eller tigerjakt  och lika bra va väl det!


Uppe vid frukost - Man kan bara inte missa båtfrukosten

Mätta och nöjda tog vi oss alla en power nap - rätt eniga om att det va lite tidigt


Maria bjöd ju även på snarkningar hela natten, observera att Maria snarkar aldrig och rapar gör hon inte heller - hon både snarkar och rapar och bjuder på en och en annan fis.

Vi behöver inga karlar med oss - Maria står för allt

4-0 till Maria


Nu va det bara maten kvar och sen faktiskt hemfärd med bussen

Kändes som hela bussresan va längre än själva kryssningen....och då sov jag hela bussresan.


Resan va över men Maria va inte klar - Vi sitter i bilen och Maria berättar om sitt väskmissöde för TB. Hon klämmer ut nått med att det va ju bra att hon åkte på samma buss eller att hon åkte ju på samma buss!

Och det får vi verkligen hoppas - Hade vart lite jobbigt om det nu varit så att  Maria gått till en annan buss och snott någon annans väska.

Hon kom på att det  kanske inte var så klyftigt sagt

5-0 till Maria


HOME - Men jag känner mig otrygg här.

Jag borde sova.

Skepp o hoj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0